Iskolánkban második éve várom az alsó tagozatos gyerekeket a kézműves foglalkozásra. Vidám, ügyeskezű csapatom minden tagja imád alkotni, személyes ötleteikkel bátran fejezik ki önmagukat, nyitottak az egyszerű kézműves tevékenységekre. A foglalkozások alatt az intézmény örökös ökoiskola profiljához kapcsolódva az alkotásaikat nagy részben újrahasznosított és természetes anyagok felhasználásával készítik el szakköröseim. Munkáink jeles napokhoz, évszakokhoz, ünnepekhez kapcsolódnak, melyek alkalmanként iskolánk közösségi tereit is díszítik. A gyerekek minden héten nagy örömmel és izgalommal várják a szakkört, ahol játékos módon, kellemes hangulatban, baráti légkörben fejlődhetnek a képességeik és a személyiségük.
Így a kézműves szakkör kiváló terepe az önkifejezés és az önmegvalósítás gyakorlásának. A tevékenység során a gyerekek megfeledkezhetnek feszültségeikről, így kerülhetnek a legközelebb az alkotáshoz, az önkifejezéshez, s ezen keresztül önmaguk kifejezéséhez is.
Másik pozitív hatása, hogy segíti a koncentrációs- és problémamegoldó képességeket, inspirálja a fantáziát. A sikerélményeken keresztül növelheti az önbizalmat, s ez kedvezhet a tanuláshoz való pozitív attitűd kialakításának.
A kusza írás, a bizonytalan vonalvezetés a finommotorikum fejletlenségével hozhatók összefüggésbe. A finommotorikum kézműves játékokkal fejleszthető, mert segítenek megerősíteni az izmokat és javítani az irányításukat, fejlődik a kéz-szem koordinációja, javul a kézügyesség.A kézműves foglalatosság stresszoldó, mert a tevékenységben való elmélyülés olyan folyamatot hoz létre, mint amit egy meditációs gyakorlat vagy egy flow-élmény során tapasztalhatunk.A következő tanévben is várom majd az érdeklődő kicsiket és nagyokat, akik szeretnének kreatív módon kikapcsolódni a mindennapok fárasztó taposómalmából. Olyanokat, akik szeretnének jó közösségben lenni, melyet a barátságon kívül a kézműves alkotás szeretete is összeköt. (Bartáné Grúz Nikolett)