Tájékoztató a beiratkozással kapcsolatban

Kedves Szülők!

Tájékoztatom, hogy az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján a 2025-2026-os tanév első évfolyamára a tanköteles tanulókat az alábbi időpontokban kell beíratni:

2025. április 10. (csütörtök) 8.00-19.00 óráig
2025. április 11. (péntek) 8.00-19.00 óráig

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:

  • A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. EMMI rendelet 22.§ (4) bekezdése értelmében az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat, illetve a rendelet (7) bekezdés értelmében pedig az intézmény a gyermek lakcímkártyája alapján ellenőrzi, hogy a lakcím nyilvántartásban a tanuló lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként az iskolai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel-e.
  • A gyermek TAJ-kártyája.
  • A beíratást végző szülő személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány.
  • A beíratást végző szülő nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány.
  • Nyilatkozat a felügyeleti jog gyakorlásáról. Az intézmény honlapjáról letölthető (Mindkét szülő aláírása szükséges).
  • Ha van, egyéb szociális határozat (rendszeres gyermekvédelmi kedvezményről, hátrányos helyzetről) vagy különleges bánásmódról szóló szakértői vélemény.
  • A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező nem magyar állampolgárok Magyarországon történő beiskolázásához szükséges dokumentumok: regisztrációs igazolás, vagy tartózkodási kártya vagy állandó tartózkodási kártya.

A beiratkozással kapcsolatos bővebb információk elérhetők iskolánk honlapján:

https://www.tarjanikettannyelvu.hu/felveteli-korzetunk/

https://www.tarjanikettannyelvu.hu/felveteli-lehetosegekrol-szolo-tajekoztato/

Kérjük, amennyiben lehetséges, gyermekük beiratkozását online készítsék elő a KRÉTA rendszerben.

Az online előkészítés menete a KRÉTA-ban:

  • Amennyiben nagyobb gyermeke iskolánk tanulója, akkor a KRÉTA rendszeréhez már rendelkezik belépési azonosítóval.
  • Belépve a KRÉTA rendszerbe, válassza ki az e-Ügyintézés lehetőségét!
  • Válassza ki az Ügyintézés indítása menüt!
  • Kattintson a Beiratkozás általános iskolába menüpontra!
  • A megnyíló felületen adja meg a szükséges adatokat!
  • Amennyiben nincs iskolánk KRÉTA rendszeréhez belépési jogosultsága:
  • Nyissa meg a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap weboldalt!
  • Regisztráljon új ideiglenes felhasználóként!
  • Belépés után válassza ki az Ügyintézés indítása menüt!
  • Kattintson a Beiratkozás általános iskolába menüpontra!
  • A megnyíló felületen adja meg a szükséges adatokat és válassza ki a listából iskolánkat!

További segítséget az alábbi linken talál, illetve a 62/547-028-as telefonszámon Nacsáné Blaha Judit és Tánczosné Fullér Ildikó helyettesektől tud kérni.

A beiratkozás napján minden szülőnek meg kell jelennie személyesen az intézményben, ahol a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, illetve nyilatkozatok eredeti példányát be kell mutatni.

Felhívom figyelmüket az Nkt. 72. § (1a) bekezdésében foglaltakra:

A szülő kötelezettsége, hogy a nevelési-oktatási intézménnyel óvodai vagy tanulói jogviszonyban álló, cselekvőképtelen vagy korlátozottan cselekvőképes, fokozott kockázatú allergiás betegséggel diagnosztizált gyermeke fokozott figyelmet igénylő egészségi állapotáról és a megteendő sürgősségi intézkedésekről

a) a beiratkozással egyidejűleg, vagy

b) a diagnózis ismertté válását követően haladéktalanul

tájékoztassa a nevelési-oktatási intézményt, továbbá köteles gondoskodni arról, hogy az életmentő gyógyszert a gyermek, tanuló mindig tartsa magánál.”

Azon tanulók esetében, akikkel az intézmény tanulói jogviszonyt létesít, kérjük a szülő nyilatkoztatását!

Beiratkozás az alapfokú művészeti iskolába:

Amennyiben szeretné gyermekét beíratni az alapfokú művészeti iskolába, úgy azt külön jelentkezési lapon szükséges megtenni az általános iskolai beiratkozással egyidőben.

Üdvözlettel:

Kertész Eszter

főigazgató