Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!
Szeretettel köszöntjük honlapunkon Önöket és leendő elsőseinket!
A gyermekek sokféle igényeire odafigyelő iskola, ahol jól érzik magukat gyermekeink. Olyan iskola, amely nyitott a világra, ahol a tanulmányi sikerek mellett jut idő a játékra, a környezettel való szabad ismerkedésre. Olyan iskola, ahol nemcsak a tudományos ismereteket sajátíthatják el a gyermekek, hanem a mindennapi élet kérdéseiről is gondolkodhatnak, ahol fejlődik öntudatuk, önismeretük, erkölcsi érzékenységük, ahol nemcsak ismereteket sajátítanak el, hanem fejlődnek egyéni képességeik is. Azt szeretnénk, ha a gondolataikat megosztani képes, önmagukat kifejezni tudó, az egymással való együttműködéshez és a közös munkához szükséges készségekkel rendelkező gyermekek kerülnének ki iskolánkból.
Intézményünk kiemelten fontosnak tartja az idegen nyelvek tanítását, ezért az egyik meghatározó profilunk a két tanítási nyelvű, illetve az emelt szintű idegen nyelvi képzés, német és angol nyelven. Célunk, hogy tanulóink már kisiskolás kortól kezdve természetes módon sajátítsák el a választott idegen nyelvet, valamint betekintést nyerjenek annak kultúrájába, történelmébe és mindennapi használatába is.
A két tanítási nyelvű oktatás keretében tanulóink az első évfolyamtól kezdődően intenzív nyelvoktatásban részesülnek. Az oktatás csoportbontásban történik, így biztosítva a személyre szabott, hatékony nyelvtanulást. 1–3. évfolyam heti 4 nyelvórán vesznek részt a tanulók, 4–8. évfolyam a nyelvórák száma heti 5-re emelkedik.
A kéttannyelvű képzés keretében nemcsak a nyelvet tanítjuk, hanem több tantárgy oktatása célnyelven történik. Ez azt jelenti, hogy a tanulók már első osztálytól kezdve különböző tantárgyakkal ismerkednek meg német vagy angol nyelven. Ez nemcsak a nyelvi kompetenciáikat fejleszti, hanem a tantárgyi tudást is mélyíti a célnyelvi környezetben. Alsó tagozaton ének-zene, életvitel és gyakorlat és környezetismeret tantárgyakat oktatunk célnyelven, felső tagozaton pedig célnyelvi civilizációt, természettudományt, földrajzot, digitális kultúrát és történelmet.
A nyelvi képzést kiegészítő célnyelvi civilizáció tantárgy tanulása során a tanulók megismerkednek a választott nyelv országainak földrajzával, kultúrájával, történelmével és társadalmával. Ez a tantárgy segíti őket abban, hogy ne csak a nyelvet, hanem a mögötte rejlő életformát, gondolkodásmódot is megértsék.
Felső tagozaton anyanyelvi lektor is segíti a nyelvtanulást. Ez nagyban hozzájárul a tanulók kiejtésének, nyelvhasználatának és hallás utáni szövegértésének fejlődéséhez, valamint autentikus élményt nyújt számukra az idegen nyelvi kommunikációban.
Az idegen nyelvi tagozat szintén emelt óraszámban biztosítja a nyelvtanulást. Alsó tagozaton a gyerekek heti 4 órában tanulnak idegen nyelvet, ebből 2 óra tanórán, 2 óra pedig szakköri keretben zajlik. Ez lehetőséget ad a differenciált fejlesztésre és a játékos, élményalapú nyelvtanulásra. Felső tagozaton már heti 5 nyelvóra keretében folytatják a tanulók a német vagy az angol nyelv tanulását. Ez a képzési forma azok számára ideális, akik szeretnék magas szinten elsajátítani az idegen nyelvet, de nem kéttannyelvű tanterv szerint szeretnének tanulni.
Iskolánkban az általános tanrendű osztályok tanulói is részesülnek idegen nyelvi képzésben. Ezt 4. osztálytól heti 2 órában biztosítjuk számukra, szintén német vagy angol nyelvből. Ez a képzés lehetőséget nyújt az alapszintű nyelvi kommunikációs készségek kialakítására, valamint megalapozza a későbbi emelt szintű tanulmányokat.
Az idegen nyelvi képzés minőségét az országos nyelvi- és célnyelvi mérések is visszaigazolják, melyeken tanulóink rendszeresen részt vesznek.
Különösen fontos kiemelni, hogy német nyelvből tanulóink lehetőséget kapnak a DSD I (Deutsches Sprachdiplom Stufe I) típusú, B1 szintű, ingyenes nemzetközi nyelvvizsga megszerzésére. Ez a vizsga világszerte elismert, és nemcsak a nyelvtudás hivatalos igazolását jelenti, hanem a későbbi tanulmányok és karrier szempontjából is komoly előnyt nyújt.
Összegezve iskolánk idegen nyelvi képzése sokszínű és jól strukturált. A kéttannyelvű, nyelvi tagozatos és általános tantervű képzési formák lehetőséget biztosítanak arra, hogy minden tanuló a saját érdeklődésének, képességeinek és jövőbeli céljainak megfelelően fejlődjön. Célunk, hogy diákjaink a nyelvet ne csupán tantárgyként tanulják, hanem élő, hasznos tudásként vigyék tovább az életükben.

2014 szeptemberében iskolánk bekapcsolódott a Polgár Judit nevéhez köthető képességfejlesztő Sakkpalota program megvalósításába. Ez az egyedülálló módszertan nem a klasszikus sakktanítást állítja előtérbe, hanem annak szabály- és eszközrendszerét alkalmazva az általános képességfejlesztésre, a logikus és kreatív gondolkodás elősegítésére, a digitális korban fellépő gondolkodásfejlődési hiányosságok korrigálására irányul. A sakk a kompetenciaalapú nevelési-oktatási folyamat szerves részeként, mint oktatási eszköz jelenik meg. Munkánk eredményeként Polgár Judit, nemzetközi nagymester 2015-ben Sakkpalota Program Referencia Intézmény, majd 2019-ben Kiemelt Referencia Intézmény címet adományozott iskolánknak. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a program elősegíti a kis gyerekek iskolakezdésének megkönnyítését. A játékokat, amelyek a tanítási órák lényeges részét teszik ki, a gyerekek örömteli tevékenységként élik meg. A sakk eszközrendszerével végzett cselekvések, mozgások segítik az érzékszervek differenciáltabb működését. Így a gondolkodás és a beszéd együttes fejlesztése nyomán a tanulók egyre nagyobb fokú önállóságát, aktivitását lehet elérni. Gyermek és pedagógus közösen játszik, éppen ezért a személyesség, közvetlenség jellemzi a munkakapcsolatukat. A Sakktesi Program is bevezetésre került intézményünkben. A gyerekek nagyon lelkesen hajtják végre a sakktáblán a különböző mozgásfejlesztő feladatokat. Ezt a programot mindhárom képzésen biztosítjuk. A normál tantervű osztályban képességfejlesztő sakkot oktatunk heti 1 órában.
Iskolánkban –az alapfokú művészeti iskola keretében- táncos képzésre is jelentkezhetnek a tanulók. A képzés, a művészeti iskola keretében, a délutáni munkarendben zajlik: balett és néptánc tanszakon.
A balett tanszak egy komplex művészeti képzést nyújt, amely nemcsak a technikai tudás fejlesztésére, hanem a művészi kifejezésre is nagy hangsúlyt fektet. A tanszak keretein belül klasszikus balett, balett előkészítő gimnasztika, kreatív gyermektánc, jazztánc, történelmi tánc, népi játék, néptánc és balettelmélet szerepel a tananyagban.
A tanulók megismerkednek a klasszikus balett alapjaival, miközben erős fizikai alapokat építenek fel a balett előkészítő gimnasztika segítségével. A kreatív gyermektánc során a kicsik játékos formában fejlesztik mozgáskoordinációjukat és ritmusérzéküket. A jazztánc oktatás pedig dinamikusabb, lendületesebb mozdulatokat tanít meg, amelyek segítik a rugalmasságot és a gyorsaságot. A történelmi táncok és népi játékok bevezetnek a különböző korok és kultúrák tánchagyományaiba, ezáltal gazdagítva a tanulók műveltségét. A néptánc nemcsak mozgásban, hanem közösségi élményként is erősíti a tanulók összetartozását. A balettelmélet segítségével a diákok megértik a balett művészetének történetét és elméleti hátterét, ami elengedhetetlen a tudatos előadóművészeti fejlődéshez.
A néptánc tanszakunk új színfoltot jelent iskolánk művészeti kínálatában. A néptánc nemcsak mozgásforma, hanem élő kapcsolat múltunkkal, hagyományainkkal. Célunk, hogy a gyerekek megismerjék a magyar néptánc gazdag világát, a Kárpát-medence sokszínű tánchagyományait, és ezáltal közelebb kerüljenek saját kulturális gyökereikhez. A tanszak keretein belül népi játékot, néptáncot és folklórismeretet tanítunk.
A néptánc és a népi játék kiválóan alkalmas a közösségformálásra, a közös élmények megélésére és az egyéni fejlődés támogatására. A táncokon keresztül fejlődik a tanulók ritmusérzéke, mozgáskoordinációja, tér- és formaérzékenysége, valamint kreativitása és improvizációs készsége. A folklórismeret tantárgy élményszerűvé teszi a jeles napok és ünnepi szokások megismerését.
A balett és a néptánc tanszak nemcsak tánctudást ad a gyerekeknek, hanem hozzájárul személyiségük fejlődéséhez, közösségi élményeik gazdagításához, a mozgás örömének felfedezéséhez, és ahhoz, hogy nyitott, kreatív, kulturálisan érzékeny fiatalokká váljanak. Táncos diákjaink aktívan részt vesznek az iskolai rendezvényeken, ünnepségeken, kulturális eseményeken, ezáltal nemcsak technikailag, hanem előadóművészi szinten is fejlődnek. Biztosítjuk számukra az országos, nemzetközi és egyéb szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon, kiállításokon való részvételt.
Iskolánk már 1984-ben bekapcsolódott a mindennapos testnevelési program megvalósításába. Célunk az volt, hogy a rendszeres testedzés az életmód része legyen. 1990 óta a hagyományos iskolai sportágak (atlétika, torna, labdajátékok, küzdősportok) körét sokféle szabadidős sport mozgásformáival bővítettük. 1-2. évfolyamon az Úszó Nemzet Program keretében heti 2 órában úszni tanulnak diákjaink. 3-8. évfolyamon a heti öt testnevelésórából kettő ad lehetőséget a szabadidős sportágak gyakorlására. Alsó tagozaton úsznak, kerékpároznak, görkorcsolyáznak, asztaliteniszeznek tanítványaink. A felsősök úsznak, kerékpároznak, asztaliteniszeznek, jégkorcsolyáznak, tekéznek, íjászkodnak.
2025 szeptemberében csatlakoztunk az Aktív Iskola hálózatához.

Lehetőséget biztosítunk még különböző sportágak népszerűsítésére, bemutató foglalkozásokra, tehetségek kiválasztására, intézményen belüli és intézmények közötti versenyek, mérkőzések megrendezésére. Reményeink szerint segítjük tanulóinkat abban, hogy a sportágak széles körét bemutatva könnyebb legyen választaniuk olyat, amelyet szabadidejükben is szívesen gyakorolnak.
Alsó tagozaton heti egy órában a napközis munkarendben népi játékot oktatunk. Valljuk, hogy a gyermek fejlődése nem választható el a játéktól, a mozgástól. A népi játék támogatja a mozgást, a megértést, a beszédet, a szabálytartást, az önkifejezést és az együttműködést. A játékban a gyermek aktív résztvevő, melynek köszönhetően nem csak fejlődik, hanem jól is érzi magát.
Intézményünk élenjáró az óvoda-iskola közötti átmenet megsegítésében is. Mivel az iskolába lépés nagy változás a gyermek életében, így törekszünk egy biztonságos, szeretetteljes légkör biztosítására. Sok apró dologgal segítjük az elsőseinket: a kezdeti időszakban bekísérhetik a szülők a gyermekeket az iskola épületébe; minden elsős az első két hétben- saját osztálypólót visel, “sulitúra” keretében ismerkednek meg az 1. tanítási napon az épülettel; a tanító néni és a napközis tanító is együtt van a gyerekekkel az az első két hétben, akik a szünetekben sem hagyják magukra az új tanítványainkat; az ebédlőben terített asztal várja a gyerekeket; játszósarkot hozunk létre a tantermekben. Mindezzel azt üzenjük, hogy nincsenek egyedül az új helyzetben. Az órák menetét úgy irányítjuk, hogy változatos feladatokat adunk nekik, hiszen a figyelmük gyorsan terelődik. A tanítási órákon gyakran megmozgatjuk a gyerekeket, mert a mozgás elűzi a fáradságot és segíti a tananyag-feldolgozást is. Az órákon a játék, a mozgás, az ének, a vers, a mondóka dominál, ami fejleszti a ritmusérzéket, a nagymozgásokat, a finommotorikát. Nagyon sokat tevékenykedtetjük a gyerekeket, melyeknél a változatos szemléltető eszközöket használunk, hiszen fontos a vizuális megerősítés. A gyurmázás, a csipeszes játékok, a rajzolás, a tépés, a ragasztás, a vágás, a nyírás a mindennapi munkánk része. A mesék és a dramatikus játékok is hidat képeznek az óvoda és az iskola közötti átmenet megsegítésére. Logopédusunk a tanév kezdetén egy artikulációs teszt segítségével felméri a gyerekeket, ez azért fontos, hogy a hibás hangképzés időben felismerésre kerüljön, hiszen ez a későbbiekben olvasási-írási nehézségekhez vezethet, akadályozhatja a hang-betű kapcsolat kialakulását, a helyes formálását, valamint a szövegértést is. Az 1-2. évfolyamon a mindenkori 5. órában -napközis – rekreációs célú- foglalkozást tartunk, melynek ideje alatt történik az ebédelés, valamint egy hosszabb-lehetőség szerinti- szabad levegőzés.
A tanév során a tanulók érdeklődésének megfelelően szakkörökkel színesítjük az iskolai életet. Az alábbi szakkörök közül választhatnak tanítványaink: robotika, vizuális kultúra, néptánc, énekkar, Bozsik foci, judo, torna, matematika, sakk, Pick kézilabda, kézműves, jobb agyféltekes rajz, környezetismeret. A 7-8. évfolyamosainknak felvételi előkészítőt tartunk matematika és magyar tantárgyból. A gyermekeknek – érdeklődésüknek és képességeiknek megfelelően – minden tantárgyból biztosítjuk a versenyzési lehetőséget.
A Király-König Péter Zeneiskola telephelyeként lehetőség van iskolánkban zenét és szolfézst is tanulni.
Az iskola életében fontos szerepet játszik a gyerekek fejlesztése. Több éve pszichológus, gyógypedagógus és logopédus segíti a tanulók munkáját. A team tagjainak a fő feladata, hogy a tanulásban, beszédben, pszichés- és testi fejlődésben lemaradást mutató gyerekeket az intézmény keretein belül fejlesszék. Ugyanakkor segítik a pedagógus kollégák munkáját, valamint a minél hatékonyabb fejlesztés érdekében- a segítséget kérő szülőknek -tanácsot adnak. Arra törekednek, hogy a foglalkozásokra járó gyerekeket játékos módszerekkel fejlesszék. Az órákat délután jól felszerelt termekben tartják. Minden tanévben kutyaterápiás foglalkozást is szerveznek, ezzel is segítik a fejlesztő munka hatékonyságát.
A logopédiai ellátás fontos részét képezi a tanulók személyre szabott fejlesztésének. Célunk, hogy minden gyermek megkapja a számára szükséges szakmai támogatást a beszéd, a kommunikáció és a nyelvi képességek területén annak érdekében, hogy sikeresen vehesse az iskolai tanulás és a társas kapcsolatok kihívásait. Ennek köszönhetően minden fejlesztésre szoruló tanuló számára biztosított a logopédiai ellátás az intézmény falain belül – nemcsak azoknak, akik számára a szakértői vélemény kötelező fejlesztést ír elő.
A logopédiai munka középpontjában a beszédhibák javítása, a beszédészlelés és -értés fejlesztése, valamint az olvasás és írás előkészítése és támogatása áll. A logopédus egyéni és kiscsoportos formában dolgozik a tanulókkal, a foglalkozások során játékos, élményszerű módszereket alkalmaz, amelyek segítik a gyermekek motivációját és önbizalmuk erősítését.
Az alsó tagozatos gyermekeknél elsősorban artikulációs és dadogásterápiás foglalkozásokra kerül sor, míg a felső tagozatban a nyelvlökéses nyelés terápiája, valamint a beszédtechnikai fejlesztés áll a középpontban.
A fejlesztő foglalkozások során hangsúlyos szerepet kap az alapvető részképességek célzott fejlesztése, különösen a figyelem, az emlékezet, a téri tájékozódás, a beszédészlelés, a finommotorika és a szövegértés terén. A fejlesztés kiscsoportos formában zajlik, játékos, élménypedagógiai elemekkel gazdagítva, egy jól felszerelt fejlesztőszobában, amely támogatja a differenciált, gyermekközpontú munkát.
A hatékony fejlesztés érdekében szoros együttműködés valósul meg a gyógypedagógus, az osztályfőnökök, a szaktanárok és a szülők között. A rendszeres konzultációk és visszacsatolások lehetővé teszik a tanulók fejlődésének folyamatos nyomon követését, valamint a fejlesztési irányok szükség szerinti módosítását.
A fejlesztő munka célja nem csupán a tanulási eredmények javítása, hanem a tanulók önbizalmának növelése és társas kapcsolataik fejlesztése is. Intézményünk elkötelezett az esélyegyenlőség és az egyéni bánásmód biztosítása mellett. Hisszük, hogy a személyre szabott fejlesztés és az elfogadó közösség együttesen teremtik meg a gyermekek sikeres iskolai előrehaladásának alapját.

Iskolánk számos címmel rendelkezik. Ökoiskola címünket először 2016-ban nyertük el, majd 2023-ban megkaptuk az Örökös Ökoiskola címet. Diákjainkat tevékenységközpontúan, interaktív módon vezetjük be az ÖKO-tudatosság és -felelősség alkalmazásába, melynek során nagy hangsúlyt fektetünk a személyes példaadásra is. Ennek megvalósításáért sokszor és sokat teszünk: évente egyszer szelektíven gyűjtjük a háztartásokban felgyűlt még hasznosítható papírhulladékot. Tantermeinkben szelektíven gyűjtjük a műanyagot, a papírt és az egyéb hulladékot, az iskola udvarán keletkező zöld hulladékot pedig komposztáló segítségével hasznosítjuk. Intézményünk Boldog iskola cím birtokosa is, melynek keretében iskolapszichológosunk olyan gyakorlatok elvégzésére inspirálja tanítványainkat, amelyek – a boldogságkutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak a gyerekek boldogságszintjének növekedéséhez.
Intézményünkben alkalmazzuk a KEVE (Közlekedjünk együtt, vigyázzunk egymásra!) baleset-megelőzési oktatóprogramot, amelynek célja a gyerekek közlekedésbiztonsági nevelése. A program keretében pedagógusok és az iskolarendőr közösen, interaktív és játékos módon tanítják a biztonságos közlekedés alapszabályait, melynek köszönhetően 4. évfolyam végén tanítványaink kerékpáros jogosítványt szereznek.
Hosszú évek óta működik iskolánkban diákönkormányzat, amely keretében tanulóinknak lehetőségük van érdekeik, elképzeléseik, ötleteik és javaslataik képviseletére. Számos hagyományos rendezvényünk van, melyek szervezéséből és lebonyolításából a diákönkormányzat is kiveszi részét. Ilyen- szinte az egész tanulóifjúságot megmozgató- rendezvények a Vidám tanévnyitó és tanévzáró délutánunk, amelyekre a gyerekek érdeklődéséhez és szívéhez közelálló programokkal, játékokkal, versenyekkel készülünk. Iskolánk számára fontosak a hagyományok és a nemzeti ünnepek, így ezekről mindig méltó módon, színvonalas műsorokkal emlékezünk meg, melyek előkészítésében és lebonyolításában a DÖK szintén részt vesz. Két projekthetet tartunk intézményünkben, egyet ősszel, a másikat pedig áprilisban. Ezeket a heteket egy-egy téma köré építjük fel, és igyekszünk változatos eszközökkel, módszerekkel, sokszínű megközelítés szerint kreatív módon feldolgozni az adott témát. A farsangi mulatságot mindig nagy várakozás és készülődés előzi meg, hiszen igazi összefogása ez a rendezvény a gyerekeknek, a szülőknek és a pedagógusoknak. Már több éve nagy sikernek számít iskolai tehetségkutató rendezvényünk: a T-faktor, ahol minden diákunk megmutathatja tehetségét, ügyességét, rátermettségét. A tanév végén DÖK – napot tartunk, ahol a diákság igényeinek megfelelő vidám programokat vagy kirándulást szervezünk.
Oktató-nevelőmunkánkkal arra törekszünk, hogy a gyermekek számára olyan nyugodt, barátságos légkört teremtsünk, melyben minden diákunk jól érzi magát, és megtalálja azt a tevékenységet, amelyben sikeres és eredményes lehet.
Fontosnak tartjuk, hogy tanulóink ne csak tudást, hanem élményeket, barátokat és értékes közösségi tapasztalatokat is kapjanak. Iskolánkban figyelmet fordítunk arra, hogy minden gyermek érezze: itt elfogadják, támogatják és megbecsülik. A közös élmények, ünnepek, programok és mindennapi együttlétek révén olyan összetartó közösséget építünk, ahová jó tartozni — ahol a tanulás öröm, a fejlődés természetes, a nevetés pedig mindennapos.
Szeretnénk, ha tanulóink nemcsak ma, hanem évek múltán is örömmel gondolnának vissza iskolás éveikre — mert ez az iskola az ő közösségük is.