Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!

Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

A beiratkozás szakaszai:

1. 2020. április 6. és 2020. április 24. között a szülők/törvényes képviselők a mellékelt szándéknyilatkozat kitöltésével jelzik, hogy gyermeküket a Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskolába kívánják beíratni.

A szándéknyilatkozatot e-mailben t3@tarjan-szeged.sulinet.hu címre illetve postán a Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és AMI címére (6723 Szeged, Építő u. 9.)  továbbítsák, de leadhatják az iskola portáján H-CS:  8-tól 16 óráig, P:8-14 óráig.

2. 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között történik a beiratkozással kapcsolatos ügyintézés a (gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti) körzetes és a nem körzetes gyermekek esetében.

Felhívjuk figyelmét, hogy csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg.

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség:

  • A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
  • A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról
  • Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan

Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt.

Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek.

A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén – az adatok megadását követően – az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe.

Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Ez esetben hozza magával a felsorolt dokumentumokat. Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat az intézmény biztosítja, illetve előzetesen letölthetők az iskola honlapjáról. A személyes ügyintézésre április 28-május 15. között 8-tól 12 óráig kerül sor. Azokkal, akik személyesen szeretnék intézni gyermekük beíratását előzetesen egyeztetjük a beíratás időpontját, egyedi időpontok biztosításával elkerülhető, több ember egyidejű megjelenése.

Időpont kérése az alábbi telefonszámon lehetséges (62/547-028)  munkanapokon 10 -12 óráig és feltehetik a beiratkozással kapcsolatos kérdéseiket is.

További linkek:
Elektronikus beiratkozás
Kötelező felvételt biztosító köznevelési intézmények körzethatárai
Szülöi felügyeleti jog
Nyilatkozat életvitelszerű ott lakásról
Szándéknyilatkozat

Köszönöm együttműködésüket, megértésüket.

Szeged, 2020.04.07.

Vezetőség