Az erdélyi és a partiumi kirándulásunk

Az első napon hajnalban indultunk, majd a határátlépés után meglátogattuk az Arany Emlékmúzeumot Nagyszalontán. Ezután ellátogattunk Nagyváradon a Püspöki Székesegyházba. Miután átkeltünk a Király-hágón, megnéztük a református templomot Bánffyhunyadon. A napot végül Kolozsváron zártuk. A második napon Kolozsvár megismerése után Tordára látogattunk, ahol jártunk a sóbányában is. A hasadékban sajnos az esős idő miatt sáros és csúszós volt az ösvény, emiatt fél hat után vissza kellett fordulnunk. Végül Torockón ellátogattunk az árvaházba, majd itt zártuk a napot. A harmadik napon Torockóról Szovátára utaztunk, ahol idegenvezető irányításával körbejártuk a Medve-tavat. Ezután Korondra látogattunk, ahol egy fazekasműhelyt tekintettünk meg. Innen Farkaslakára mentünk, itt megkoszorúztuk Tamási Áron sírhelyét. A nap végén elfoglaltuk a maradék három éjszakára szóló szállásunkat Zetelakán. A negyedik napot a zetelaki általános iskolában kezdtük, ahol meglátogattuk az itt tanulókat, majd megtekintettük a város melletti víztározót. Ezután ellátogattunk a Békás-szorosba és a Gyilkos-tóhoz. Ezután Szejkefürdőn megkoszorúztuk Orbán Balázs sírhelyét. A nap végén Székelyudvarhelyre látogattunk, majd visszatértünk Zetelakára, a szállásunkhoz. Az ötödik napot a székelyderzsi erődtemplom meglátogatásával indítottuk, ahol megnéztük az érdekes falfestményeket. Utána megnéztük a Mohos-tőzeglápot, ahol egy jó humorú székely bácsi számolt be az ottani növényekről, majd lesétáltunk a Szent Anna-tóhoz. A tótól továbbhaladva – szerencsére csak a busz oldalából – láttunk az út mellett egy anyamedvét a két bocsával elvonulni. Ezek után visszatértünk Zetelakára, ahol egy bemutató során láthattuk a kürtőskalács és a kenyér elkészítését, valamint megismerkedhettünk a lópatkolás és a szövés-fonás mesterségével. A hatodik napon elbúcsúztunk Zetelakától, és elindultunk Szeged felé. Az első megállónk Fehéregyházán volt, ahol megnéztük a Petőfi Emlékmúzeumot. Ezután Segesváron sétáltunk egyet, ahol felmentünk az óratoronyba is. A séta után a következő állomásunk Déva volt. Itt siklóval felmentünk a várba, ami Kőmíves Kelemenné balladájáról ismert. A következő állomásunk Arad volt, itt a vértanúk előtt hajtottunk fejet. A határátlépést követően késő este értünk haza.

Nagyon nagy élmény volt ez a kirándulás! Köszönjük!